Qesh - forum gier PBF

Gdy szara rzeczywistość po prostu nie wystarcza.


#1 18-06-2011 21:51:02

 Sarpens

Stały bywalec

6281597
Zarejestrowany: 18-06-2011
Posty: 54
Punktów :   
Sesja: [Deus Ex RPG] Chaos w Europie.
Postać: Paul "Mike" Adams.

Mechanika: Mechanika i umiejętności

Mechanika to sprawa prosta. Aby sprawdzić, czy akcja się udała rzucasz kostką. Inną, w zależności od tego jaki masz poziom zaawansowania danej umiejętności. Jeżeli wynik jest większy lub równy testowi trudności udaje ci się. Jeżeli nie - to nie!

Umiejętności a kostki (zwyczajnie mnożysz poziom umiejętności razy 4):
- k2 (wyjątek od reguły mnożenia)
o k4
oo k8
ooo k12
oooo k16
ooooo k20
... itd.

Przykłady umiejętności:

Aktorstwo
Praktykujesz imitowanie emocji, postaw czy pewnych nastrojów. Nawet jeśli nigdy nie byłeś na scenie, mógłbyś wykonywać adekwatny zawód, jeśli zostałbyś do tego zmuszony. Jednak samo posiadanie tej Zdolności nie oznacza, że używasz jej nieetycznie. Wielu szanowanych polityków zwykło nadawać mocy i głębi swym przemówieniom (np. Winston Churchill czy Franklin Roosvelt). Możesz udawać płacz, gniew, przyjaźń i męstwo.

o Nowicjusz: Statysta, potrafisz udawać trupa.
oo Praktykant: Rozwinąłeś w sobie szerokie zdolności aktorskie.
ooo Fachowiec: Potrafisz odegrać prawie każdą rolę.
oooo Ekspert: Z pewnością jesteś profesjonalistą albo masz taki potencjał.
ooooo Mistrz: Możesz zdobyć lub już zdobyłeś Oskara.


Czujność
Przez lata nauczyłeś się zauważać to, co dzieje się wokół ciebie, nawet jeśli aktywnie nie koncentrujesz się na otoczeniu. Jesteś zdolnym strażnikiem, bowiem nauczyłeś się być czujnym przez dłuższy okres czasu. Czujność po prostu określa, na ile jesteś świadomy otaczającego cię świata. Mówi, ile uwagi poświęcasz rzeczom innym, niż tylko burczenie własnego brzucha czy własne wątpliwości.

o Nowicjusz: Starasz się być wyczulony na zmiany nieco bardziej niż inni.
oo Praktykant: Jesteś ostrożny i bardzo uważny względem swego otoczenia.
ooo Fachowiec: Jesteś niezwykle czujny.
oooo Ekspert: Jesteś wyjątkowo ostrożny i rzadko tracisz czujność.
ooooo Mistrz: Zauważasz wszystko, co się wokół ciebie dzieje.


Wysportowanie
Ta Zdolność opisuje twoją ogólna sprawność sportową i zakłada znajomość większości dyscyplin sportowych. Wykorzystuje się ją, aby sprawdzić, czy bohaterowi uda się przeskoczyć przepaść, płynąć w czasie sztormu, grać w piłkę nożną, uprawiać szermierkę czy wspiąć na drzewo.
Wysportowanie obejmuje złożone ruchowo akcje; fizyczne działania wymagające tylko jednego typu ruchowej akcji, jak np. podciąganie się, nie wymagają zastosowania Wysportowania, podobnie jak inne akcje atletyczne, przyporządkowane innej Zdolności.

o Nowicjusz: Mała Liga
oo Praktykant: Akademia Wychowania Fizycznego
ooo Fachowiec: Gracz Drużyny Uniwersyteckiej
oooo Ekspert: Profesjonalny sportowiec
ooooo Mistrz: Złoty medalista olimpijski


Bójka
Potrafisz walczyć bez broni. Ta Zdolność obejmuje takie czynności, jak uderzenia pięścią, kopnięcia, chwyty, duszenie, rzuty, drapanie i gryzienie. Można się bić na śmierć i życie, ale zwykle ta forma walki nie jest zabójcza.

o Nowicjusz: Wiesz co masz robić, ale nie masz wielkiego doświadczenia.
oo Praktykant: Wiesz gdzie uderzyć, aby zranić.
ooo Fachowiec: Możesz sobie wybrać miejsce przy barze.
oooo Ekspert: Masz czarny pas.
ooooo Mistrz: Mógłbyś być czempionem boksu i zdobyć Złotą Rękawicę.
[Wybieramy sztukę walki na poziomach o, ooo i ooooo]


Uniki
Najskuteczniejszym sposobem na wygranie walki jest nie dać się trafić. Wybór tego Talentu jest bardzo rozsądny. Cecha ta określa twoją zdolność unikania zarówno ciosów w walce wręcz, jak i miotanych pocisków w walce dystansowej, co wymaga uchylania się przed uderzeniami lub dania nura za osłonę.

o Nowicjusz: Padasz na ziemie, kiedy ktoś krzyknie "Padnij!".
oo Praktykant: Podczas strzelaniny potrafisz znaleźć ukrycie.
ooo Fachowiec: W grze w Dwa Ognie zawsze odpadasz ostatni.
oooo Ekspert: Szczęśliwy strzał trafi cię może raz od wielkiego święta.
ooooo Mistrz: Kule się ciebie (prawie) nie imają!


Empatia
Rozumiesz emocje innych, potrafisz je podzielać i dzięki temu właściwie na nie reagować. Często potrafisz przejrzeć prawdziwe motywy działań innych, po prostu ich słuchając. Potrafisz także wyczuć, kiedy ktoś kłamie. Jednak empatia ma też ujemną stronę - ponieważ jesteś tak otwarty na uczucia innych, często odczuwasz te same emocje, co inni wokół ciebie.

o Nowicjusz: Ludzie opowiadają ci na spotkaniach swoje problemy.
oo Praktykant: Czasem podzielasz cierpienia innych.
ooo Fachowiec: Zadziwiająco dobrze odczytujesz cudze motywacje.
oooo Ekspert: Nie ujdzie twej uwadze żadne kłamstwo.
ooooo Mistrz: Często kończysz czyjeś wypowiedzi.


Zastraszanie
Sztuka zastraszania ma wiele form, poczynając od subtelnych sugestii, na stosowaniu fizycznej przemocy kończąc. Każda metoda zastraszania wymaga właściwego czasu i miejsca. Znasz teorie dominacji i wiesz jak się nią posłużyć, aby uzyskać to, czego pragniesz. Ludzie biegli w Zastraszaniu wydają się emanować aurą władzy.

o Nowicjusz: Sześciolatek ustępuje ci z drogi.
oo Praktykant: Wygrywasz przypadkowe pojedynki wzrokowe.
ooo Fachowiec: Ciężko jest wytrzymać twoje spojrzenie.
oooo Ekspert: Mógłbyś być najsurowszym sierżantem musztry.
ooooo Mistrz: Możesz sprawić, że dzikie zwierzęta podkulą ogon i uciekną.

Autorytet
Rozciągając nad ludźmi swój autorytet i dając przykład potrafisz sprawić, aby ludzie poszli za twoim przewodnictwem i słuchali twych poleceń. Autorytet jest nie tyle znajomością technik przewodzenia ludziom, co raczej typem osoby, za którą ludzie pójdą. Autorytet często wykorzystuje się w koniunkcji z Charyzmą.

o Nowicjusz: Możesz prowadzić drużynę Malej Ligi.
oo Praktykant: Twój głos jest dominujący i potrafisz wymóc ciszę.
ooo Fachowiec: Jesteś świetnym przywódcą w czasie zamieszek.
oooo Ekspert: Przyciągasz swych zwolenników, nawet się nie starając.
ooooo Mistrz: Jesteś Napoleonem, Churchillem albo... Hitlerem.


Cwaniactwo
Ulice są głównym źródłem informacji i pieniędzy, jak i dużych kłopotów. Uliczny instynkt znajduje szerokie zastosowanie; co najważniejsze, pozwala ci wtopić się w koloryt lokalny, nie zwracając na siebie uwagi. Dzięki temu Talentowi można także poznać plotki, dowiedzieć się o głośnych kradzieżach i nauczyć ulicznego slangu.

o Nowicjusz: Wiesz, kto sprzedaje narkotyki.
oo Praktykant: Uważają cię za twardziela.
ooo Fachowiec: Członek słynnego gangu
oooo Ekspert: Spędziłeś większość swego życia na ulicy.
ooooo Mistrz: Jeśli czegoś nie wiesz, widać, nie zostało to jeszcze powiedziane.


Przebiegłość
Wiesz, jak ukryć swoje własne cele; co więcej, potrafisz odczytać motywacje innych i wykorzystać je przeciwko nim. Interesują cię cudze sekrety i intrygi, pracujesz nad odkryciem ludzkich słabości. Biegłość w Sprycie czyni z ciebie doskonałego konwersanta lub doskonałego szpiega.

o Nowicjusz: Kilka słodkich kłamstw nikogo nie skrzywdzi.
oo Praktykant: Możesz swobodnie poruszać się w nocnym klubie.
ooo Fachowiec: Mógłbyś być kryminalnym prawnikiem.
oooo Ekspert: Akwizytorzy Amway nic dla ciebie nie znajdą.
ooooo Mistrz: Perry Mason chciałby być taki dobry.


Oswajanie
W tych samych okolicznościach zwierzęta zachowują się inaczej niż ludzie. Zdolność rozumienia zachowań zwierząt może okazać się bardzo przydatna. Bohaterowie wyszkoleni w Oswajaniu nie tylko mogą przewidzieć zachowanie zwierząt, ale również mogą posłużyć się ta wiedzą, aby je uspokoić lub rozwścieczyć. Oswajanie pozwala także tresować zwierzęta.

o Nowicjusz: Możesz zaprzyjaźnić się z udomowionym zwierzęciem.
oo Praktykant: Potrafisz nauczyć szczeniaka, gdzie ma się załatwiać.
ooo Fachowiec: Możesz wytresować psa - przewodnika niewidomych.
oooo Ekspert: Potrafisz tresować cyrkowe zwierzęta.
ooooo Mistrz: Potrafisz udomowić dzikie zwierze.


Prowadzenie samochodu
Potrafisz prowadzić samochód i pewnie także inne pojazdy. Samo posiadanie umiejętności Prowadzenia samochodu nie znaczy wcale, że znasz się na wszystkich lądowych pojazdach.

o Nowicjusz: Potrafisz prowadzić pojazdy z automatyczną skrzynią biegów.
oo Praktykant: Potrafisz obsługiwać ręczną skrzynię biegów.
ooo Fachowiec: Kierowca zawodowy
oooo Ekspert: Kierowca Formuły 1
ooooo Mistrz: Evel Kneivil


Etykieta
Wychwytujesz drobne niuanse towarzyskiego życia i potrafisz zachowywać się zarówno dyskretnie, jak i szykownie. Wiesz, jak dobrze współżyć ze społeczeństwem. Twoją specjalnością jest kultura, która jest ci najbliższa. Wykorzystujesz Etykietę podczas takich akcji, jak taniec, uwodzenie, spór. Etykieta znajduje także zastosowanie w dyplomacji.

o Nowicjusz: Wiesz, kiedy się zamknąć.
oo Praktykant: Wiesz, że nie należy zakładać kolorowych ubrań na spotkania przy herbacie.
ooo Fachowiec: Wiesz jaką łyżką jeść zupę.
oooo Ekspert: Potrafiłbyś dobrze współżyć prawie z każdym.
ooooo Mistrz: Mógłbyś zapobiec III Wojnie Światowej.


Broń palna
Umiejętność w Broni palnej oznacza, że masz rozległą wiedzę na temat wszelkich typów pistoletów i karabinów, od prostej dwudziestki dwójki po karabin maszynowy Ingram Mac-10. Broń palna nie oznacza umiejętności operowania ciężką maszynerią, jak działa czołgowe i broń artyleryjska. Jednak biegłość w Broni palnej oznacza także umiejętność jej naprawy.

o Nowicjusz: Usłyszałeś jedną czy dwie porady w sklepie z bronią.
oo Praktykant: Potrafisz wycelować.
ooo Fachowiec: Znasz kilka sztuczek, jakie można zrobić z bronią.
oooo Ekspert: Jesteś opanowany i spokojny, nawet pod presją.
ooooo Mistrz: "Wesoło ci, co, śmieciu?"


Walka wręcz
Umiejętność walki z bronią jest cenną umiejętnością w gotycko-punkowym środowisku. Biegłość w tej Umiejętności pozwala posługiwać się bronią ręczną, taką jak np. noże, sai, obciążone skarpety, tonfa i broń biała. Ta umiejętność jest w dzisiejszych czasach prawie przeżytkiem, ponieważ społeczeństwo polega na broni palnej.

o Nowicjusz: Widziałeś nóż w akcji.
oo Praktykant: Przeszedłeś sześciotygodniowy kurs fechtunku.
ooo Fachowiec: Przeciętny uliczny przestępca
oooo Ekspert: W twoich rękach każda broń jest zabójcza.
ooooo Mistrz: Bruce Lee z parą nunczaku


Muzyka
Komponujesz muzykę i grasz; za każdy punkt wartości tej Umiejętności potrafisz grać na jednym instrumencie. Oczywiście, im wartość jest wyższa, tym lepiej na nich grasz, zwłaszcza na tym, który poznałeś jako pierwszy. Muzyka to także zdolność komponowania muzyki - im wyższa wartość, tym większe są twoje zdolności muzyczne. Powinieneś wybrać instrumenty, na jakich grasz.

o Nowicjusz: Kiedy się postarasz, zagrasz kilka prostych akordów.
oo Praktykant: Potrafisz wygrywać rytm na gitarze w amatorskim zespole.
ooo Fachowiec: Możesz zarabiać, grając w klubie.
oooo Ekspert: Mógłbyś grać na gitarze solówki, odbywając międzynarodowe tournée.
ooooo Mistrz: Wolfgang Amadeus Mozart


Naprawa
Potrafisz naprawiać proste i złożone urządzenia wszelkiego typu. Umiejętność obejmuje drzwi, samochody, a nawet komputery. Mistrzostwo w tej Zdolności oznacza, że jesteś prawdziwą złotą rączką. Ta umiejętność dotyczy wszystkiego, od prostej stolarki po mechanikę. Mając właściwe narzędzia, potrafisz naprawić prawie wszystko.

o Nowicjusz: Potrafisz skompletować niezbędny zestaw narzędzi.
oo Praktykant: Mając wystarczająco dużo czasu, możesz okablować cały dom.
ooo Fachowiec: Dorabiasz sobie jako mechanik.
oooo Ekspert: W kilka minut potrafisz naprawić komputer.
ooooo Mistrz: Jeśli coś się zepsuje, naprawisz to.


Zabezpieczenia
Znasz właściwe techniki i potrafisz posłużyć się narzędziami, służącymi otwieraniu zamków, samochodowym kradzieżom, zakładaniu i dezaktywowaniu antywłamaniowych alarmów, otwieraniu sejfów i skrytek, a także wiele innym formom włamania i przełamywania zabezpieczeń. Wiele osób posiadających Umiejętność Zabezpieczeń nie wykorzystuje jej do prowadzenia działalności przestępczej, a raczej na odwrót - zabezpiecza ludzi przed takimi ewentualnościami albo dedukuje po fakcie, jak to się mogło stać.

o Nowicjusz: Potrafisz otworzyć wytrychem prosty zamek.
oo Praktykant: Potrafisz kraść samochody.
ooo Fachowiec: Potrafisz rozbroić domowy alarm.
oooo Ekspert: Potrafisz otworzyć sejf.
ooooo Mistrz: Przed tobą i Fort Knox nie jest bezpieczny.


Skradanie się
Skradanie się jest Umiejętnością pozwalającą ci przekradać się i kryć tak, by nikt cię nie widział, ani nie słyszał. Zwykle stopień trudności wyznacza wartość Percepcji tych, przed którymi chcesz się skryć. Skradanie się nabiera wyjątkowego znaczenia, kiedy wampiry uczestniczą w Łowach.

o Nowicjusz: Potrafisz się skryć w ciemności.
oo Praktykant: Potrafisz ukryć się w cieniu.
ooo Fachowiec: Jesteś doświadczonym myśliwym.
oooo Ekspert: Potrafisz bezgłośnie przejść po pięciocentymetrowej warstwie suchych liści.
ooooo Mistrz: Przywódca klanu Ninja


Sztuka przetrwania
Odludzie jest niebezpiecznym miejscem, przynajmniej dla tych, którzy go nie znają. Sztuka przetrwania to umiejętności wyszukiwania sobie schronienia, znajdywania właściwej i względnie bezpiecznej drogi oraz tropienia. Kiedy stosujesz Umiejętność Skradania się na odludziu, nie możesz rzucić większą liczbą kostek niż wartość twojej Sztuki przetrwania, niezależnie od wartości twojego Skradania się.

o Nowicjusz: Przeżyjesz ośmiokilometrowy spacer.
oo Praktykant: Zapoznałeś się z odludziem.
ooo Fachowiec: Potrafisz przyrządzać naturalne leki.
oooo Ekspert: Na odludziu czujesz się jak w domu.
ooooo Mistrz: Znalazłbyś oazę w Dolinie Śmierci.


Biurokracja
Ta Wiedza dotyczy przekupywania urzędników miejskich i radzenia sobie z politycznym systemem. Dotyczy także wiedzy urzędniczej, co oczywiście zakłada przynajmniej podstawowe zdolności organizacyjne, które mogą okazać się niezwykle przydatne w grze.

o Nowicjusz: Masz dobre zdolności organizacyjne.
oo Praktykant: Pojmujesz struktury władzy (wiesz, kto naprawdę rządzi).
ooo Fachowiec: Możesz bez końca stosować taktykę wymijającą.
oooo Ekspert: Potrafisz zarządzać administracją na wysokim szczeblu.
ooooo Mistrz: Umiałbyś załatwić sobie spotkanie z prezydentem USA.


Informatyka
Wiesz jak obsługiwać i programować komputery. Może nawet potrafisz opracować własny system. Jeśli chcesz włamywać się do komputerowych systemów, musisz posiadać tą Wiedzę.

o Nowicjusz: Potrafisz odpalić grę komputerową.
oo Praktykant: Miałeś co najmniej czwórkę z Programowania w kodzie binarnym.
ooo Fachowiec: Jesteś kompetentnym programistą i możesz opracować swój własny software.
oooo Ekspert: Żyjesz z oszukiwania Ma Bell.
ooooo Mistrz: Dlaczego nie grasz w Cyberpunk 2020TM?


Finanse
Znasz się na wycenie rożnych rzeczy i potrafisz właściwie ocenić wartość wielu rozmaitych przedmiotów. Twoje doświadczone oko wyceni prawie każdy przedmiot z dość dużą dokładnością. Finanse często wykorzystuje się w połączeniu z innymi Zdolnościami, aby uzyskać dobrą cenę.

o Nowicjusz: Potrafisz dokonywać podstawowych obliczeń i możesz prowadzić księgę rachunkową.
oo Praktykant: Chodząc do szkoły businessu lub zdobywszy jakieś praktyczne doświadczenie, znasz się na wyższym zarządzaniu.
ooo Fachowiec: Mógłbyś być bankierem w międzynarodowym banku.
oooo Ekspert: Możesz zwielokrotnić każdą swoją inwestycję.
ooooo Mistrz: Jesteś ekonomicznym geniuszem i możesz robić pieniądze na wszystkim.


Śledztwo
Jesteś wyszkolony w dostrzeganiu szczegółów, które umykają innym, i mógłbyś być detektywem. Ta Wiedza odzwierciedla także umiejętności bohatera dotyczące poszukiwania informacji w bibliotekach, jak i przez wywiady.

o Nowicjusz: Detektyw - amator
oo Praktykant: Oficer policji
ooo Fachowiec: Prywatny detektyw
oooo Ekspert: Agenci FBI, CIA, KGB, MI 5, Interpolu
ooooo Mistrz: Sherlock Holmes


Prawo
Prawo nie jest bez znaczenia i osoby ze znajomością prawa potrafią ja dobrze wykorzystać. Jeśli kiedykolwiek będziesz chciał wyjść z więzienia, ta Zdolność okaże się niezwykle przydatna.

o Nowicjusz: Wiedza praktyczna, oficer policji
oo Praktykant: Aplikant, początkujący prawnik
ooo Fachowiec: Prawnik, adwokat
oooo Ekspert: Sędzia
ooooo Mistrz: Sędzia Najwyższego Trybunału


Lingwistyka
Zakłada się, że znasz swój rodzimy język, ale jeśli chcesz porozumiewać się w języku obcym, musisz się go nauczyć. Za każdy punkt wartości Lingwistyki, twój bohater biegle posługuje się jednym językiem obcym. Jednak Lingwistyka daje bohaterowi także pojęcie o strukturze języka, która leży u podstaw myśli. Ta Zdolność pomoże ci zidentyfikować akcent i rozwiązywać słowne zagadki.

o Nowicjusz: Jeden dodatkowy język
oo Praktykant: Dwa dodatkowe języki
ooo Fachowiec: Trzy dodatkowe języki
oooo Ekspert: Cztery dodatkowe języki
ooooo Mistrz: Piec dodatkowych języków


Medycyna
Medycyna jest nauką o ludzkim ciele i technikach leczenia chorób. Mimo że ciało chociażby demonów jest inne, znajomość Medycyny pomaga opatrywać najpoważniejsze rany. Jest to Wiedza o strukturze i funkcjonowaniu ciała, wykorzystaniu lęków oraz stawianiu diagnozy i leczeniu chorób.

o Nowicjusz: Znasz podstawy nastawiania kości i zapobiegania szokowi.
oo Praktykant: Przeszedłeś kurs pierwszej pomocy.
ooo Fachowiec: Jesteś lekarzem, potrafisz stawiać diagnozy i leczyć choroby.
oooo Ekspert: Potrafisz przeprowadzać operacje chirurgiczne.
ooooo Mistrz: Jesteś wielkiej sławy specjalistą.


Okultyzm
Znasz się na okultyzmie, a zwłaszcza wiedzy tajemnej. Jest to znajomość mrocznej strony świata, wiedzy o klątwach, voo-doo, magii i mistycyzmie, na co w większości składają się tylko spekulacje i wymysły. Ta wiedza ma ogromne znaczenie dla wielu ludzi.

o Nowicjusz: Parasz się gnozą, ale nie jesteś wtajemniczony.
oo Praktykant: Zaczynasz rozumieć, o co chodzi.
ooo Fachowiec: "Są rzeczy nie z tego świata, naprawdę."
oooo Ekspert: Znasz kilka sekretów wiedzy tajemnej.
ooooo Mistrz: W pełni poznałeś wiele wielkich tajemnic. Nie musisz już pytać się ojca, o co chodzi!


Polityka
Ta Wiedza oznacza znajomość bieżącej polityki oraz ludzi, którzy są u władzy i tego, jak ją zdobyli. Ta Zdolność może okazać się przydatna we wszelkich kontaktach ze śmiertelnymi władzami. W pewien sposób pomaga także być dobrym politykiem, jako że znajomość tego tematu może czasem podsunąć jakiś pomysł.

o Nowicjusz: Protestujący lub przypadkowy obserwator
oo Praktykant: Pracownik kampanii lub specjalizacja w dziedzinie polityki
ooo Fachowiec: Menedżer kampanii lub piszący przemówienia
oooo Ekspert: Polityk
ooooo Mistrz: Machiavelli


Nauki przyrodnicze
Znasz przynajmniej podstawy fizyki, chemii, botaniki, biologii, geologii i astronomii. Twoja wiedza sprawdza się najlepiej, kiedy znajdujesz dla Nauk przyrodniczych zastosowanie praktyczne.

o Nowicjusz: Mając Młodego Chemika, potrafisz zrobić sztynkbomby.
oo Praktykant: Rozumiesz ważniejsze teorie i zagadnienia.
ooo Fachowiec: Mógłbyś wykładać nauki na uniwersytecie.
oooo Ekspert: Kiedyś może dostaniesz nagrodę Nobla.
ooooo Mistrz: Albert Einstein


Spirytualizm
Posiadanie odpowiedniej broni to podstawa, zwłaszcza jeżeli przeciwnik para się magią. Spirytualiści potrafią zakląć swoją własną duszę i utworzyć z niej broń – Armę (Arma z łaciny oznacza broń). Arma to potężne narzędzie, które doskonale przewodzi magię. Zazwyczaj nadaje się jej imię. Ponieważ Arma składa się z duszy to jej zniszczenie kończy się śmiercią właściciela.
(UWAGA: Umiejętność Spirytualizm to stopień zaawansowania w tworzeniu Army i nie zalicza się jako walka przy jej pomocy. Dlatego lepiej pakować w Walkę Wręcz.)

o Nowicjusz: Arma jest wytrzymalsza od stali. Znika, kiedy straci kontakt z ciałem przywołującego.
oo Praktykant: Arma staje się jeszcze wytrzymalsza. Nie wymaga kontaktu z ciałem.
ooo Fachowiec: Armę można przywołać do siebie gestem, staje się jeszcze trwalsza.
oooo Ekspert: Arma jest twardsza od diamentu.
ooooo Mistrz: Arma przewodzi magię zgodnie z wolą Spirytualisty.


Wywoływanie
Manipulowanie energią magiczną w ten sposób, aby wywołać określony efekt. Zamienianie tej energii na określone związki czy wywoływanie nią określonych zjawisk (wyczarowanie kuli ognia, przywołanie burzy). Ten rodzaj magii jest niezwykle męczący, ponieważ pochłania bardzo dużo energii. Rekompensują to niezwykłe efekty, które można otrzymać studiując tą dziedzinę magii.

o Nowicjusz: Znasz parę sztuczek, wiesz jak wykrzesać iskry.
oo Praktykant: Przy odrobinie wysiłku wywołasz bardziej skomplikowane zjawiska.
ooo Fachowiec: Nie musisz zaglądać do podręczników, aby się upewnić jak to zrobić.
oooo Ekspert: Ludzie wiedzą po kogo dzwonić, aby wywołać deszcz.
ooooo Mistrz: „Czy to ty wywołałeś to tornado?”.


Zaklinanie
Również manipulowanie energią magiczną. Jednak ta szkoła nie polega na wywołaniu danego zjawiska, a na zatknięciu go w innym bycie (zwierzę, roślina, kamień). Zaklinacze są zazwyczaj wyposażeni w magiczne przedmioty własnej roboty. Czyni to z nich niebywale niebezpiecznych, ponieważ korzystają oni z magii wcześniej zatkniętej w przedmiotach, pozostawiając własną energię na później. Zaklinanie jest bardzo energochłonne, a nieodpowiednie jej wykorzystanie może poskutkować nieodpowiednio umagicznionym przedmiotem, a nawet jego zniszczeniem.

o Nowicjusz: Posiłkując się książkami robisz sobie ściągi ze znikającym tekstem.
oo Praktykant: Oduczasz kolegów palenia sprawiając, że ich papierosy wybuchają po podpaleniu.
ooo Fachowiec: Robisz sobie napoje energetyzujące naładowując szklankę wody.
oooo Ekspert: Ułatwiasz sobie podróż umagiczniając sobie buty tak, aby same szły do celu.
ooooo Mistrz: Nie masz przedmiotu, który nie byłby umagiczniony.


Iluzja
Iluzjoniści wykorzystują energię magiczną stwarzając realistyczne obrazy mające zmylić przeciwników. Zwykle wytwarzają chmurę magii, która potem przyjmuje różne barwy. Zdarzają się jednak wyspecjalizowani iluzjoniści, którzy potrafią zwodzić nie tylko oczy, ale nawet uszy i odczucia innych (oddziaływując na odpowiednie nerwy). Ten rodzaj magii nie jest bardzo energochłonny, ale wymaga wielu lat praktyki, dużej dozy wyobraźni i samozaparcia.

o Nowicjusz: Znasz sekrety prestidigitatorów.
oo Praktykant: Śmiejesz się z telewizyjnych magików wiedząc, że sam zrobiłbyś to lepiej.
ooo Fachowiec: Twoje iluzje zwodzą nie tylko oczy, ale i uszy.
oooo Ekspert: Kiedy wybierasz się z przyjaciółmi na spacer twoi koledzy sprawdzają, czy nie ukrywasz przed nimi drzew, słupów i dziur.
ooooo Mistrz: Mógłbyś utrzymywać w iluzji całą wieś a pewnie i tak nikt by się nie zorientował.


Psychokineza
Nie jest to dziedzina magii, a jedynie efekt jej oddziaływania. Przez to umysł staje się o wiele potężniejszy niż zwykle. Dzięki temu psychokinetycy mogą przesuwać przedmioty tylko dzięki sile woli, wyczuwać obecność innych istot, a także w pewnym sensie czytać w myślach i wykorzystywać echolokację. Jednak mimo wielkich możliwości psychokinetycy cierpią na straszliwe migreny, ponadto są bardzo podatni na działanie różnorakich środków oddziaływujących na mózg (leki, narkotyki, środki psychotropowe).

o Nowicjusz: Jak się skupisz możesz przesunąć pionek szachowy podczas gry.
oo Praktykant: Za pomocą echolokacji podglądasz co jest w twoich prezentach bożonarodzeniowych.
ooo Fachowiec: Wiesz ile osób jest w pokoju z zawiązanymi oczami.
oooo Ekspert: Nie musisz wstawać żeby zrobić sobie śniadanie.
ooooo Mistrz: „Nie powiedziałeś tego, ale tak pomyślałeś!”


Inne: Poszukiwanie, Podstęp, Intryga, Ekspresja, Malarstwo, Rzeźba, Pilotowanie, Gotowanie, Żeglarstwo, Malowanie, Psychologia, Historia sztuki, Filozofia, Teatrologia, Dziennikarstwo, Militarystka, Geografia, Historia, Teologia itd.


UWAGI
Koszt wykupu umiejętności
o 1
oo 3
ooo 6
oooo 10
ooooo 15
... itd.


Jesteś MG.
MG to taka lama co zawsze pisze pierwsza.


~Fatum

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.narutouchihaforum.pun.pl www.minecraftrl.pun.pl www.chaotic.pun.pl www.hala69.pun.pl www.narutoandbleach.pun.pl